新年前趕睇樓 部分向隅客回流二手 50指標屋苑周末預約參觀按周回升2.8%

總結2018年的50指標屋苑預約睇樓量走勢呈先高後低,第一、二季樓市暢旺,樓價節節向上,準買家怕遲買會貴,紛紛趕入市,帶動預約睇樓量高企。不過,踏入下半年市況迅速逆轉,先有政府推出「娥六招」,其後中美貿易戰爆發,股市亦隨之急跌,而且九月底本港加息,令下半年樓市氣氛、價格均見回落,二手睇樓及交投亦相對受壓;及至年底,觀塘大型新盤凱滙以貼市價推盤,引出積存的購買力,市況氣氛始漸見好轉。利嘉閣地產研究部主管陳海潮表示,大型新盤續推帶動之下,準買家睇樓態度轉趨積極,加上部分早前於聖誕假期外遊的業主及準買家陸續回港,並趕於新年前睇樓,帶動今年最後一個周末的二手預約睇樓量平穩回升。根據利嘉閣地產研究部數據估算,全港50個指標屋苑共錄1,275組客戶於本周末預約睇樓,按周上升2.8%。

按地區劃分,全港三區指標屋苑的周末預約睇樓量兩升一微跌,當中以港島區的升幅最顯著,該區8個指標屋苑於周末暫錄210組客戶預約睇樓,按周上升7.7%。利嘉閣地產太古城恆山閣(A組)高級經理黃凱達表示,太古城預約睇樓量受除夕新年節日氣氛影響不大,近日負面消息開始淡化,準買家入市態度趨向積極、步伐加快,本月屋苑暫錄約15宗成交,較上月的12宗增加。由於屋苑與凱滙部分大單位價格相若,有區內客回流二手,目前屋苑放盤議價空間收窄至約3%,平均呎價亦由低位稍回升。

至於,九龍區21個指標屋苑於周末暫錄460組客戶預約睇樓,按周回升5.7%。利嘉閣地產都會豪庭分行聯席董事鄧達榮表示,觀塘新盤經過多輪銷售後,部分向隅客回流至二手,令睇樓量較早前有所回升,不過市場始終存在不明朗因素,買賣雙方形成角力,放盤要有明顯減幅才獲承接,他預料屋苑全月成交量將與上月的11宗相若。

新界區方面,21個指標屋苑於周末暫錄605組客戶預約睇樓,按周微跌0.8%。利嘉閣地產新北江1行(A組)市務經理蕭浚樑指出,臨近除夕新年假期,嘉湖山莊預約睇樓量平穩稍跌,由於現時樓價已較高峰回落不少,大部分業主不肯再作出進一步減價,議價幅度縮窄至只有3%以內,惟準買家普遍希望再有一成以上減幅,雙方陷入拉鋸,本月至今屋苑暫僅錄約25宗成交。

發稿:利嘉閣地產資料研究部